DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI - Deklaracja dostępności - KWP w Krakowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie (BIP KWP w Krakowie)

 

Wstęp deklaracji

Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie zapewnia dostępność BIP KWP w Krakowie zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron BIP KWP w Krakowie: bip.krakow.kwp.policja.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-21

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-08-22

 

Stan dostępności cyfrowej

Strony BIP KWP w Krakowie są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Treści niedostępne:

  1. niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  2. niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  3. niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

Wyłączenia:

  1. niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-10

Deklarację przygotowano na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-08-21

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością BIP prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Artur Bartkowiak, adres poczty elektronicznej: artur.bartkowiak@malopolska.policja.gov.pl, numer telefonu: 47 83 54 004. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: poczta@malopolska.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 54 444.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Ul. Mogilska 109 Uwaga - ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant lub pracownik cywilny Komendy. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.

Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia

Na teren Komendy wchodzi się lub wjeżdża od ulicy Mogilskiej. Przed bramą jest parking z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. W pierwszej kolejności trzeba udać się do Biura Przepustek, znajdującego się po prawej stronie szlabanu wjazdowego. Z przepustką należy skierować się do budynku głównego i wejść schodami do budynku lub minąć wejście główne i za budynkiem skręcić w lewo. Tam znajduje się pochylnia dla wjazdu wózków inwalidzkich oraz automatycznie otwierane drzwi. Kolejno należy udać się na recepcję (na tym samym poziomie), gdzie pracownik wstępnie rozpozna sprawę, a następnie poprosi osobę, która zajmie się dalszym załatwianiem sprawy, w tym asystą podczas wizyty.

Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty

Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc na numer 47 83 54 444, pisząc na adres sekretariat.prezyd@malopolska.policja.gov.pl bądź do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą. Na terenie Komendy znajduje się parking wewnętrzny, z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością. W takim przypadku nie ma konieczności wyrabiania przepustki. W przypadku osób przybyłych bez samochodu – obowiązuje procedura uzyskania przepustki (opisana powyżej). W dalszym przebiegu wizyty umówionej zostanie udzielona asysta pracownika/funkcjonariusza realizującego przedmiotową sprawę.

 

Uwagi ogólne

  1. budynek Komendy jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami – podjazd, drzwi automatyczne wejściowe, winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dostosowane niektóre toalety;
  2. w budynku nie ma pętli indukcyjnych;
  3. na terenie Komendy nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące.
  4. w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
  5. osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym.

 

Usługa tłumacza

W jednostce Policji istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.

Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących.
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM, SKOGN) przysługuje osobom niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:

Pełnomocnik Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie ds. Ochrony Praw Człowieka nadkomisarz Anna Maj-Wydra, adres poczty elektronicznej: anna.wydra@malopolska.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 54 025.

 

Metryczka

Data publikacji : 22.02.2021
Data modyfikacji : 05.10.2023
Podmiot udostępniający informację:
KWP w Krakowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Komórki organizacyjne KWP w Krakowie
Osoba udostępniająca informację:
Artur Bartkowiak Wydział Prezydialny KWP w Krakowie
Osoba modyfikująca informację:
Artur Bartkowiak
do góry